Aktuelt

God påske!

Vi holder lukket i påsken og er tilbage igen den 14. april. God påske!

Dansktalende kundeservicemedarbejder

Pearson Assessment er førende i Skandinavien inden for psykologiske test og arbejdshukommelsestræning, som anvendes inden for sundhedssektoren, på skoler og institutioner og i erhvervslivet. Vores kunder er blandt andre psykologer, logopæder, fysioterapeuter, ergoterapeuter, specialpædagoger, lærere og andre professionelle faggrupper. Pearson Assessment indgår i Pearson Inc., som er en af verdens største uddannelseskoncerner. Virksomheden blev etableret i Stockholm i 2006 og har i dag 20 ansatte som sidder på kontoret ved Alviks Strand. Læs gerne mere på www.pearsonassessment.dk.

Om stillingen

Er du dansktalende, serviceminded og har erfaring med kundekontakt og ordrehåndtering, så kan du være den vi søger!

Rollen som kundeservicemedarbejder indebærer primært at hjælpe og bistå kunder i alt fra vores digitale testplatforme til leveringsopfølgning og fakturering. Arbejdet indebærer også kommunikation om nyheder, opdateringer og anden vigtig information og feedback mellem salgsafdelingen og vores kunder.

Du vil få en selvstændig og afvekslende rolle med mange kontakter, både internt og eksternt. Vi tilbyder et spændende og udadvendt arbejde i en international koncern.

Hvem er du?
Vi søger en person, der er flydende i dansk, både i tale og skrift, og som har erfaring med at arbejde i en kundeservice eller fra en anden type af administrativ rolle med høje servicekrav. Du er bekvem med digital teknik og at arbejde i forskellige softwareprogrammer og platforme, samt være nysgerrig for at lære mere om vores produkter.

Du er udadvendt, positiv, lydhør og har let ved at skabe gode relationer. Du er også drevet af at hjælpe kunder og altid at levere et godt stykke arbejde. Du er problemløsende, initiativrig og kan lide et højt arbejdstempo og mange arbejdsopgaver. Din baggrund og erfaring er vigtig for os, men fremfor alt er det dine personlige egenskaber, som er primære for din succes i stillingen. Taler du desuden flere end ét af de nordiske sprog, er det en fordel.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi tilbyder en spændende stilling i en international virksomhed, hvor du får mulighed for at bidrage til Pearsons fortsatte udvikling. Vores virksomhed har stort fokus på forskningsbaserede produkter af høj kvalitet og præges af god stemning og åben dialog.

Vilkår
Varighed og arbejdstid: Fortløbende, fuldtid.

Arbejdsplads: Stockholm, Sverige.

Løn: I henhold til overenskomst.

Kontaktperson
For mere information, kontakt salgs- og marketingchef Parvin Yazdani på telefon +46 706550356 eller på e-mail parvin.yazdani@pearson.com. Send dit CV og personlige ansøgning på engelsk. Samtaler afholdes løbende, så send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt. Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Introduktionsvideo til BASC-3

BASC-3 består af en samling spørgeskemaer som - ved at integrere informationer og perspektiver fra flere kilder – tilsammen giver et både bredt og dybt billede af forskellig adfærd, tanker og følelser hos børn og unge.

Se introduktionsvideoen til BASC-3 her:

Til produktsiden ››

Messer & Events

Danmark

Dato

Sted

PPF´s årsmøde 10-11 marts Nyborg strand
ALF (Audiologopædisk Forening) 23-24 marts Nyborg strand
SDN årskursus 2020 24-25 september Sinatur, Nyborg
KAPS generalforsamling 22-24 oktober Vingsted

Sverige

Datum

Ort

SNPF:s Riksstämma 22-24 januari Helsingborg
Nätverks- och kompetensdagar för primärvårdspsykologer 25-26 mars Örebro
PS20 17-19 april Karlstad
SITS kongress 2020 9-10 oktober Stockholm

Norge

Dato

Sted

Norsk Nevropsykologisk årsmøte --- ---

Vigtig information om Q-interactive

Til dig der anvender WISC-V på Q-interactive

Vi er blevet opmærksomme på et problem angående Kodning i WISC-V, når delprøven administreres på Q-interactive. En beskrivelse af problemet samt resultatet af den undersøgelse, der er blevet gennemført, præsenteres nedenfor. Endvidere præsenteres konsekvenserne for beregning af scorer og resultatopgørelse samt anbefalinger for fortsat brug.

Baggrund

De justerede skandinaviske normer, som anvendes i den digitale version af Kodning, er baserede på resultater fra amerikanske ækvivalensstudier. Disse studier har undersøgt ækvivalensen mellem resultater på Kodning i papir og blyant-format og digitalt format. Resultatet af studierne har ført til en skalaækvivalering (en konverteringsproces, som skal bidrage til, at børns præstation i den digitale version kan ligestilles med samme børns præstation i papir og blyant-versionen). Denne ækvivalering bliver også brugt for WISC-V udenfor USA. Skandinaviske kunder har imidlertid opdaget, at administreringen af Kodning på Q-interactive kan resultere i forhøjede skalascorer på delprøven.  

Gennemført undersøgelse

Med det formål at finde empirisk grundlag for dette, er der blevet gennemført en omfattende undersøgelse af normalpopulationsdata og kliniske data fra WISC-V. Grundlaget for denne undersøgelse kommer fra ti lande og består af data, der er blevet indsamlet både med den digitale version og med papir og blyant-versionen af Kodning i WISC-V. Skandinaviske data er blevet analyseret på baggrund af dette datagrundlag, og følgende undersøgelser er gennemført:

  • Middelværdi af skalascorer på samtlige delprøver, inklusive Kodning, i både digital- og papir og blyant-version.

  • Frekvensfordelinger af skalascorer på Kodning i både digital- og papir og blyant-version

  • Frekvensfordelinger af diskrepanser mellem skalascorer på Kodning og de resterende ni primære delprøver i både digitalt format og i papir og blyant-format.

  • Middelværdi af standardscorer for HIK og FHI i både digitalt format og i papir og blyant-format.


Resultat

Analyserne viser, at den skalaækvivalering, som bruges i USA og i andre lande, fører til forhøjede skalascorer på den digitale version af Kodning i Skandinavien. Dette indebærer, at Skandinaviske børn kan få et resultat, som på den digitale version, er forhøjet med i gennemsnit 2.2 skalascorer (klinisk udvalg) og 3.4 skalascorer (ikke-klinisk udvalg), hvilket svarer til .73 og 1.13 standardafvigelser (SD). Resultatet på Kodning bidrager til Forarbejdningshastigheds Indeks (FHI) og IK Hele skalaen (HIK). Dette kan betyde, at indeksscoren på FHI kan blive forhøjet med 5–9 standardscorer (svarende til 0.3–0.6 SD) og resultatet på HIK kan blive forhøjet med 2–3 standardscorer (svarende til 0.1–0.2 SD).

På baggrund af dette har man også undersøgt resultaterne på den digitale version af delprøven Figursøgning. Denne undersøgelse viser, at Figursøgning - i modsætning til Kodning - genererer skalascorer, der stemmer overens med øvrige delprøver i WISC-V. Resultaterne er også konsistente over samtlige ti lande, som indgår i undersøgelsen.


Anbefalinger og planlagte tiltag

I enkelte tilfælde er det muligt at omregne resultatet for IK Hele skalaen (HIK) for en allerede gennemført testning på Q-interactive:

  1. Hvis Figursøgning eller Udstregning er administreret og testningen er gemt på Central, kan én af disse delprøver bruges som erstatning for Kodning i beregningen af HIK. Gå til den aktuelle testning og klik på Generér rapport. Vælg erstatning af Kodning med Figursøgning eller Udstregning.

  2. Hvis Figursøgning eller Udstregning er administreret og testningen ikke er gemt på Central, men du har tilgang til skalascorer per delprøve kan du beregne HIK ved at summere skalascorerne på de syv delprøver der indgår og erstatte skalascoren på Kodning med skalascoren fra Figursøgning eller Udstregning. Gå til tabel A.7 i WISC-V Vejledning Del 1 (tilgængelig via fanen Support i Q-interactive på Central) og aflæs værdien for HIK.

  3. Hvis ingen anden delprøve er administreret i Forarbejdningshastigheds Indeks, kan resultatet på IK Hele skalaen (HIK) estimeres ved hjælp af tabel A.8 i WISC-V Vejledning Del 1 (tilgængelig via fanebladet Support i Q-interactive på Central).


Bemærk, at man ikke kan sammenfatte resultater på Forarbejdningshastigheds Indeks, Visuel Kognitions Indeks og Kognitiv Effektivitets Indeks, når en af de ovennævnte metoder anvendes.

Administreringen af WISC-V på Q-interactive bliver også ændret som følge af dette opståede problem. På samme måde som for delprøven Udstregning, vil det være muligt at angive resultatet fra papir og blyant-versionen af Kodning på Q-interactive, som også fremover vil anvende de skandinaviske normer for papir og blyant-versionen.

Den digitale version af Kodning deaktiveres den 18. juni. I løbet af uge 27-30 sender vi opgavehæfter til Kodning A og Kodning B samt scoringsnøgler til begge versioner ud til samtlige kunder, der anvender Q-interactive. For at gøre det nemmere at administrere WISC-V digitalt, i løbet af overgangsperioden, kan man også printe opgavehæfter til Kodning A og Kodning B via fanebladet Support i Q-interactive Central. Hvis man i overgangsperioden ikke har adgang til scoringsnøgler, kan disse bestilles via kundeservice på telefon 80 88 99 40 eller mail info.dk@pearson.com. Dette er selvfølgelig omkostningsfrit.

Vi beklager dette, og arbejder på at løse problemet så hurtigt som muligt. Hvis du har spørgsmål, så kontakt os på info.dk@pearson.com.


Med venlig hilsen,


Katarina Forssén

Chef for testudviklingen


Videoguider til Q-interactive

Videoene nedenfor viser hvordan man bruker Q-interactive samt gennemfører en digital testing.

Denne video viser dig hvordan du logger ind på Q-interactive samt skaber en testperson

Denne video viser dig hvordan du opretter en testing på Central og sender den til din iPad

Denne video viser dig hvordan du opretter et egendefineret testbatteri på Central.

Denne video viser dig hvordan du afspiller lyd fra verbale delprøver i Assess.

Webbinarium om Sensory Profile 2 med Winnie Dunn

winnie Dunn og Sensory Profile 2

Winnie Dunn, skaberen af Sensory Profile 2 skalaer, vil være vært for et gratis webinar for vores skandinaviske kunder torsdag d. 1. november kl. 15:00 - 16:30.

Webinaret udsendes live fra Kansas, USA, og er helt på engelsk. Benyt lejligheden til at lære om Winnies viden og stille spørgsmål. Alt du behøver at deltage er adgang til en computer med internetforbindelse.

Tilmeld dig her for at sikre en plads ››

Tofaktorautentisering – En mere sikker indloging

Tvåfaktorsautentisering

2. marts og 18. april 2018 indfører Pearson tofaktorautentisering (2FA) når man logger ind på vore digitale platforme. 2FA aktiveres den 2. marts på Q-interactive og 18. april på Q-global.

Hvad indebærer dette for dig som kunde? Som bruger må du bekræfte din identitet når du logger ind. Det er op til dig eller din virksomhed hvilken metode I vil bruge, men I skal registrere mindst én metode udover brugernavn og kodeord. Der findes en guide på vores hjemmeside som beskriver fremgangsmåden, men gå også gerne ind på vor FAQ for flere spørgsmål og svar.

Læs 2FA vejledningen på Q-interaktive her (PDF) >>

Læs 2FA Guide om Q-Global Here (PDF) >>

Q-interactive - Webbinarium

Webbinarium

Vil du administrere WISC-V digitalt?

Q-interactive er en iPad - og webbaseret testplatform som samler vejledninger, registreringsskemaer, stimulusbøger, scoringsprogram m.m. på én samlet platform.

I efteråret har vi været på forskellige besøg rundt omkring i landet og afholdt workshops i Q-interactive. Disse har haft begrænset pladser og ikke alle interesserede har haft muligheden for at deltage i vores workshops. For at give flere chancen har vi bestemt os for at holde et webbinarium den 12. december kl. 14.00 - 15.30.

På dette webbinarium får du en præsentation og demonstration af Q-interactive samt muligheden for at stille spørgsmål. Dette er en chance for at få et indblik i Q-interactive, helt gratis.

Tilmeld dig allerede nu, da der er begrænset pladser.

Tillmeld dig her >>

Q-interactive & iOS 11 - Appen opdateret

Den opdaterede Q-interactive Assess-app er nu tilgængelig til at downloade i Appstore!

Vær opmærksom på at opdatere appen på begge dine iPads, både testleder og testperson, også selvom du eventuelt kun har iOS 11 på den ene. Kontrollér desuden gerne, at Bluetooth er slået til på begge iPads når du ønsker at teste. Alle indstillinger er i øvrigt som tidligere anvist.