ℹ Fra den 15. maj ændres din login-side. Læs mere

DK_BTS_campaignbanner_DK

Identifikation og diagnosticering af børn med en neuroudviklingsforstyrrelse – støtte til alle børn, uanset hvilke behov de har

Neuroudviklingsforstyrrelser refererer til væsentlige problemer med kognitive funktioner som kommunikation, motorik, opmærksomhed og indlæring. Disse omfatter udviklingshæmning, autismespektrumforstyrrelser (ASF), ADHD, sprogforstyrrelser, motoriske forstyrrelser, specifikke indlæringsforstyrrelser samt følelsesmæssige og adfærdsmæssige forstyrrelser (DSM-5, APA, 2013).

Neuroudviklingsforstyrrelser overlapper ofte hinanden og optræder sjældent alene. De har en varig indvirkning på personens personlige, faglige og sociale liv og kræver tidlig, tværfaglig støtte.

Vurderingen af neuroudviklingsforstyrrelser er baseret på en tværfaglig tilgang og brugen af forskellige tests. Læs dette dokument, hvor eksperter deler praktisk viden om aktuelle metoder og betydningen af en tværfaglig tilgang.

HAR DU SPØRGSMÅL?

Vores team af produktspecialister vil med glæde besvare dine spørgsmål og give dig personlig rådgivning.

top