Tom Manly, Ian H. Robertson, Vicki Anderson & Ian Nimmo-Smith, 1998

TEA-Ch

Test of Everyday Attention for Children

Tom Manly, Ian H. Robertson, Vicki Anderson & Ian Nimmo-Smith, 1998

TEA-Ch

Test of Everyday Attention for Children
Grupperede produktartikler
Produktnavn Ekskl. moms
8.155,00 kr
TEA-Ch Komplet
Engelsk manual, Dansk vejledning, Scoringsark, 10 stk.*, Testmateriale (Leveres i original kuffert)
Varenummer 0000000320310
585,00 kr
TEA-Ch Vejledning
Varenummer 0000000320330
300,00 kr
TEA-Ch Scoringsark med kortfattet instruktion, 10 stk.*
Varenummer 0000000320320
Alle priser er ekskl. Moms.
* Forbrugsmateriale
Log venligst ind for at shoppe i webshoppen.
Administrering
Individuel
Testtype
Test til vurdering af opmærksomhedsfunktioner hos børn og unge
Kompetencekrav
Cand.pæd. i pædagogisk psykologi, Psykolog, Speciallærer
Tidsforbrug
50–60 minutter
Aldersinterval
6–16 år
Sprogversion
Dansk version, 2005

Test of Everyday Attention for Children (TEA-Ch) består af ni delprøver og anvendes til at måle forskellige aspekter af opmærksomhed hos børn og unge i alderen 6-16 år.Delprøverne giver et overblik over evnen til selektiv (fokuseret) opmærksomhed (at se bort fra forstyrrelser, at sortere information og prioritere vital information for opgaven), vedvarende opmærksomhed (at kunne blive ved med den samme opgave, når den er vigtig for at opnå målet, selvom den er kedelig) samt opmærksomhedsskift (at kunne skifte fokus mellem opgaverne). Delprøverne er udformet som ”spil”:

  • Himmeljagt – måler selektiv opmærksomhed
  • Scoring! – måler vedvarende opmærksomhed
  • Optælling af Trolde – måler kontrol og opmærksomhedsskifte
  • Himmeljagt DO – måler vedvarende og delt opmærksomhed
  • Mission Landkort – måler selektiv opmærksomhed
  • Scoring! DO – måler vedvarende opmærksomhed
  • Gå – Stop – måler vedvarende opmærksomhed og
  • Modsatte verdner – måler kontrol og opmærksomhedsskifte
  • Kodetransmission – måler vedvarende opmærksomhed

Opgaverne i TEA-Ch stiller små krav på hukommelse, forståelse og sprog, og resultaterne kan derfor tolkes relativt udelukkende som et mål for de forskellige aspekter af opmærksomhed.

Dansk tilpasning

Dansk oversættelse og bearbejdning af de enkelte items. Australske normer.