Raven’s 2 Progressive Matrices 2 (Raven’s 2) er en internationalt velkendt ikke-verbal test til vurdering af generel intelligens hos børn og voksne. Raven’s 2 er en revideret version af samtlige tidligere versioner af Ravens progressive matricer. Testen har helt nye opgaver og opdaterede europæiske normer for aldersintervallet 4-69 år. Normdata fra Sverige, Norge og Danmark indgår i normunderlaget.
Raven's 2 kan anvendes i såvel kliniske som arbejdspsykologiske situationer og kan gennemføres helt digitalt takket være en digital opgavebank på over 300 opgaver. Det indebærer, at testen kan administreres igen med det samme uden at risikere træningseffekter.
Vil du vide mere eller prøve Raven’s 2 gratis for at se, om den er noget, der kan bruges i din virksomhed? Så klik på linkene nedenfor, eller kontakt en af vores produktspecialister for at få en gratis præsentation.
RBANS (Repeatable Battery for the Assessment of Neuropsychological Status) er et kort og individuelt administreret screeningsværktøj, der giver et klart billede af den kognitive funktion på tværs af flere domæner. I denne artikel møder vi neuropsykolog Aron Sjöberg, som anbefaler brugen af RBANS til tidlig diagnosticering og målrettet interventionsplanlægning.
Udnytter du mulighederne i vores kognitive tests maksimalt? I dette Q&A-dokument har vores produktspecialister samlet deres svar på ofte stillede spørgsmål om kognitive instrumenter til børn og unge. De besvarer bl.a. spørgsmål om nonverbale tests, vurdering af små børn, aldersækvivalenter og digital administrering og resultatrapporter.
Har du nogensinde oplevet betydelige forskelle mellem indeksscorer, vurderet meget små børn eller følt, at den generelle indeksscore ikke er fuldt ud repræsentativ? Hvis det er tilfældet, så ved du, at det kan være vigtigt at vurdere børns styrker og svagheder på forskellige kognitive områder. I denne vejledning får du tips til tests og skalaer til børn, du kan bruge til at vurdere eksekutiv funktion, bearbejdningshastighed og visuo-spatial evne – tre områder, der er særligt vigtige for børns kognitive udvikling.