ℹSpørgeskemaer på ukrainsk og russisk: Vi tilbyder gratis versioner af BDI-2, BAI og BYI-II. Læs mere her.

Børns udvikling og kognitive funktion

Artboard_1_3

Vurdering af børns udvikling og kognitive funktion

Mange kommuner og klinikker arbejder med at vurdere og kortlægge børns psykologiske og neuropsykologiske udvikling. Her har vi samlet tekster og information, som kan være en hjælp i dette arbejde. For eksempel finder du en artikel om Verbalt Forståelses Indeks i WISC-V, herunder hvilke muligheder og begrænsninger der knytter sig til vurdering af sproglige evner i en intelligenstest. Vil du vide mere om BASC-3, anbefaler vi, at du læser artiklen om udvikling og anvendelse af BASC-3. For bedre at forstå hvordan de forskellige elementer af WISC-V er sammensat, anbefaler vi at læse artiklen om faktoranalyse og faktorstruktur i WISC-V.

Spørgsmål og svar om udredningsarbejdet med børn

Hvordan kan det være, at resultatet på HIK ender med at være lavere end de i forvejen lave resultater på indekserne?
Læs svaret her

Hvordan kan det være, at HIK bygger på resultater fra 10 delprøver i WISC-IV, men kun 7 delprøver i WISC-V?
Læs svaret her

Kan jag anvende WISC-V i stedet for WAIS-IV til at udrede en 17-årig?
Læs svaret her

Resultatet fra en WISC-test er ujævnt på tværs af indekser. Betyder det, at resultatet ikke er pålideligt?
Læs svaret her

Faktoranalyse og faktorstruktur i WISC-V

Vil du have en bedre forståelse for, hvorfor WISC-V har fem faktorer (primære indekser), bør du læse denne artikel. Her kan du lære om, hvad en faktoranalyse er, og hvordan faktoranalyser er anvendt i udviklingen af WISC-V.  

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vil du have aktuel information om vores test og kurser? Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

top